детские
Дима Шпилер - детский психолог, тренер. Официальный сайт.
Дима Шпилер - детский психолог, тренер. Официальный сайт.
Поддержите сайт - подпишитесь на канал в Яндекс.Дзене!

Урок в 10-м классе по теме: "Олимпийские игры" : Иностранные языки

Цели: Систематизировать и обобщить знания по теме: «Olympic Games».

Задачи:

  • развивать навыки монологической и диалогической речи на уроке;
  • развивать навыки аудирования;
  • выполнять тестовые задания по теме, используя современные средства контроля (программируемый контроль).

Тип урока: обобщающий

Оборудование: компьютеры, экран, магнитофон.

Ход урока

1. Организационный момент:

Let’s speak about the topic of our latest lesson:

- Do you go in for sport?
- What sport do you go in for?
- What is your favourite sport? Why?
- What are your favourite sportsmen or women?

2. The aim of our lesson today is to summarize our knowledge about the Olympic Games and now we’ll speak about the History of the Olympic Games. You’ll see some pictures about the History of the Olympic Games and your task is to comment them:

a) when it began
b) the events
c) a time-line of the Olympic Games
d) Baron Pierre de Coubertin

3. The next task is to match the pictures with the names of sports and games in which they are used:

4. Finish some sentences. Listen to the tape very attentively and guess whom these sentences are about:

  • These sportsmen won the gold medal in figure- skating dance during the latest European championship. (Irina Lobachova and Ilya Averbukh).
  • He plays in football team « Manchester United». (David Backham).
  • She is the most scandal and popular tennis woman in Russia. (Anna Kurnikova).
  • His height is 198 sm. His weight is 102 kg. He was born on 17.02.1963. He plays in New- York team « Washington Wizards». He is a champion in National Basketball League 6 times. (Michael Jordan).
  • Nowdays this man doesn`t play with a man, he plays with the computer (Garry Kasparov).
  • Russian sportsman lives in Australia, won the fight against two Americans – profi. (Konstantin Dzu).
  • She is a silver medallist in 800- meter races at the 1992 Barcelona Olympic Games, she is a wheelchair racer (Jean Driscoll).
  • She lives in Siberia, in a small town, Tumen Region, her favourite sport is tennis. Last year she graduated from the musical school. Her favourite film is «Garry Potter» (K. Dengina).

5. Choose the right names of British popular sports and games to complete the sentences:

1. People in England began to play … as early as 1550
2. … is one of the oldest British sports that existed in Saxon times.
3. …is the sport that began to develop in Scotland.
4. … was first played in England in 1872, whose first championship was at Wimbledon.
5. … is a game invented and developed in England which is nowadays played all over the world.
golf
cricket
football
boxing
tennis

6. Test

1. When did the Olympic Games begin?

a) 553 B.C.
b) 776 B.C.
c) 676 A.D.
d) 393 A.D.

2. Who banned the Games?

a) Peter I
b) Catherine I
c) Theodosius I
d) Pavel

3. How many events were there in the very earliest Olympiad?

a) Only 3
b) Only 1
c) Only 4
d) Only 5

4. Who wrote a letter to every country describing the educational value of sport?

a) Baron Pierre de Coubertin
b) Theodosius I
c) The Romans
d) The Greeks

5. When did the first modern Olympic Games take place?

a) In 1894
b) In 1875
c) In 1896
d) In 1808

6. In what city were the first modern Olympic Games held?

a) In Athens
b) In Barselona
c) In Paris
d) In London

7. How many times were the Olympic Games interrupted?

a) 1
b) 4
c) 2
d) 3

8. When did Russia join the Olympic Games?

a) In 1898
b) In 1948
c) In 1952
d) In 1931

9. What country hosted the twenty-second modern Olympiad?

a) France
b) Russia
c) Greece
d) Italy

10. What are the Paralimpics Games?

a) Games for disabled athletes
b) Games for women
c) Games for children

Games for grandparents

7.  Подведение итогов урока: Have we achieved our aims? Have we summarized our knowledge on the topic «The History of the Olympic Games»?

Домашнее задание: You have to be ready for the test in 3 levels as usual.

Выставление оценок за урок

© Блог Димы Шпилера / Школа и школьники

Читать еще:

Новые материалы:

Россия наших дней: шаги первых президентов. Урок-дискуссия, 11-й класс :: Урок истории с элементами лабораторной работы в 9-м классе по теме: «"Творческая интеллигенция и власть: "Зима", "Оттепель"… придет ли "Весна"»? :: Методический кабинет дошкольного образовательного учреждения как центр социального партнерства педагогов, детей и родителей :: Формирование экологической культуры старших дошкольников в процессе работы с бросовым материалом :: Внеклассное занятие "Цветочные часы". 3-й класс :: Козни. Последний сюжет Пазолини ( La macchinazione ), 2016 :: Дом и дача/Мебель/Готовые комплекты/Прихожие/Мебель для прихожей/Прихожие/Модульные прихожие / Неман / Прихожая Неман ::

Оставить комментарий (facebook):
Комментировать через ВКонтакте:

Оставить отзыв с помощью аккаунта Google+:


Warning: include(/home/u190093/detishka.ru/www) [function.include]: failed to open stream: Not a directory in /home/u190093/detishka.ru/www/inc/bot.html on line 329

Warning: include(/home/u190093/detishka.ru/www) [function.include]: failed to open stream: No such device in /home/u190093/detishka.ru/www/inc/bot.html on line 329

Warning: include() [function.include]: Failed opening '/home/u190093/detishka.ru/www/' for inclusion (include_path='.:/usr/share/php53:/usr/share/pear53') in /home/u190093/detishka.ru/www/inc/bot.html on line 329

1 сентября, в День Знаний, уроки должны быть особенными, запоминающимися и задающими тон на весь учебный год!

Урок в 10-м классе по теме: "Олимпийские игры" : Иностранные языки

Цели: Систематизировать и обобщить знания по теме: «Olympic Games».

Задачи:

Тип урока: обобщающий

Оборудование: компьютеры, экран, магнитофон.

Ход урока

1. Организационный момент:

Let’s speak about the topic of our latest lesson:

- Do you go in for sport?
- What sport do you go in for?
- What is your favourite sport? Why?
- What are your favourite sportsmen or women?

2. The aim of our lesson today is to summarize our knowledge about the Olympic Games and now we’ll speak about the History of the Olympic Games. You’ll see some pictures about the History of the Olympic Games and your task is to comment them:

a) when it began
b) the events
c) a time-line of the Olympic Games
d) Baron Pierre de Coubertin

3. The next task is to match the pictures with the names of sports and games in which they are used:

4. Finish some sentences. Listen to the tape very attentively and guess whom these sentences are about:

5. Choose the right names of British popular sports and games to complete the sentences:

1. People in England began to play … as early as 1550
2. … is one of the oldest British sports that existed in Saxon times.
3. …is the sport that began to develop in Scotland.
4. … was first played in England in 1872, whose first championship was at Wimbledon.
5. … is a game invented and developed in England which is nowadays played all over the world.
golf
cricket
football
boxing
tennis

6. Test

1. When did the Olympic Games begin?

a) 553 B.C.
b) 776 B.C.
c) 676 A.D.
d) 393 A.D.

2. Who banned the Games?

a) Peter I
b) Catherine I
c) Theodosius I
d) Pavel

3. How many events were there in the very earliest Olympiad?

a) Only 3
b) Only 1
c) Only 4
d) Only 5

4. Who wrote a letter to every country describing the educational value of sport?

a) Baron Pierre de Coubertin
b) Theodosius I
c) The Romans
d) The Greeks

5. When did the first modern Olympic Games take place?

a) In 1894
b) In 1875
c) In 1896
d) In 1808

6. In what city were the first modern Olympic Games held?

a) In Athens
b) In Barselona
c) In Paris
d) In London

7. How many times were the Olympic Games interrupted?

a) 1
b) 4
c) 2
d) 3

8. When did Russia join the Olympic Games?

a) In 1898
b) In 1948
c) In 1952
d) In 1931

9. What country hosted the twenty-second modern Olympiad?

a) France
b) Russia
c) Greece
d) Italy

10. What are the Paralimpics Games?

a) Games for disabled athletes
b) Games for women
c) Games for children

Games for grandparents

7.  Подведение итогов урока: Have we achieved our aims? Have we summarized our knowledge on the topic «The History of the Olympic Games»?

Домашнее задание: You have to be ready for the test in 3 levels as usual.

Выставление оценок за урок

Самое популярное:
Состояние воздуха: Карта загрязнения воздуха онлайн, обновляется в режиме реального времени

Экологическая карта состояния воздуха, которым мы дышим. В режиме реального времени.

Звуко-буквенный разбор слов

Научить детей реально оперировать звуками, т.е. развивать фонетический слух.

Почему газовая плита - это вредно

Кухня с газовой горелкой обычно является главным источником загрязнения воздуха, причем, не только на кухне, но и во всей квартире.

Букеты на 1 сентября из чая, кофе и конфет!

На 1 сентября все дети идут в школу с цветами. И на общем фоне будет выгодно выделяться школьник с оригинальным подарком - букетом, составленным из чая, кофе и конфет!

Итоговый тест по курсу 10-го класса

Данные тесты составлены для итоговой проверки знаний учащихся 10-х классов, обучающихся по учебнику "Алгебра и начала анализа - 10" авторов С.М.Никольского, М.К.Потапова и др. с целью приобщения их к единому государственному экзамену. В работу включены 26 заданий для каждого варианта. Всего 4 варианта. Все задания распределены по трем уровням сложности А, В и С подобно заданиям ЕГЭ. Учтены все темы, изучающиеся в данном курсе алгебры и начал анализа, а также задания по алгебре 7–9 кл. и геометрии. В работе приведены ответы к заданиям.

Познавательно-исследовательский, творческий проект с детьми второй младшей группы «Первоцветы – дар крымского леса»

Дети не имеют знаний о бережном отношении к природе родного края и навыков правильного поведения в природе, еще не сформировано экологическое сознание, а основы его закладываются в дошкольном возрасте. Цель проекта: формирование представлений о первых цветущих растениях крымского леса – первоцветах, опыт экологически грамотного поведения детей в природе.

Путешествие по координатной плоскости

По курсу математики автора Л.Петерсон в 4-м классе изучается тема «Координатная плоскость». Тема оказалась настолько интересной, что дети сами придумывали и составляли различные фигуры на координатной плоскости. Так возникла идея проведения урока закрепления по данной теме в игровой форме, который построен как путешествие по литературному произведению Стивенсона «Остров сокровищ» с применением различных форм организации учебной деятельности учащихся. Чередование различных видов деятельности способствует поддержанию работоспособности учащихся, поэтому урок насыщен многообразием заданий.


Школьные занятия:
RSS (видео) // RSS (статьи)
Педагогические материалы:

Классный час "Учимся быть менеджерами"
контакты
 
Рейтинг@Mail.ru
ADD